Tysk

Hvorfor skal tysk være så svært? spørger mange. Det passer faktisk heller ikke. Tysk minder meget mere om dansk end for eksempel engelsk.

Hvis du ikke helt har fået fat i den tyske grammatik, så får du endnu en chance. Vi starter året med et kursus i basisgrammatikken.

På 10. klasseskolen arbejdes der med forskellige temaer. Vi læser tegneserier, noveller og artikler fra aviser og blade. Musik, film og internetsider indgår også i undervisningen.

Tyskprøven består af en mundtlig og en skriftlig del. Til den mundlige prøve har du mindst 2 uger til at forberede en 7 minutter lang præsentation af et udtrukket emne. Ved den skriftlige prøve skal du skrive en lille stil og svare på nogle grammatiske spørgsmål.

Man kan vælge kun at gå op til den ene af prøverne.