Musiklinjen

Velkommen til et linjefag, hvor vi eksperimenterer, og går efter at opnår fede resultater i fællesskab!

På musiklinjen arbejder vi med rytmisk musik, heriblandt genrer som rock, pop, soul, singer-songwriter og mange flere. Du kommer til at spille på forskellige instrumenter – og du får en indføring i forskellige former for musikteori og studie/optageteknik.

Du kommer sikkert også til at prøve noget, du ikke lige troede, du skulle.

Det vil vi:

Du skal lære om musikkens genrer og lære de forskellige instrumenter at kende. Du skal også prøve at komponere din egen musik, så du får virkelig  mulighed for at være kreativ. Det kan du enten gøre sammen med nogle fra dit hold eller individuelt.

Du skal være tålmodig i samspilssituationen, og gerne hjælpe og støtte dem du spiller sammen med!

Vi har også mulighed for at optage og arbejde med lyd og studieteknik. Vi har en god vokalboks, hvis du vil have optaget en sang eller rap, til nogle beats du har lavet.

Vi arbejder, i løbet af skoleåret, hen mod at skulle spille på skolens scene. Det kan være til et arrangement eller til en fællessamling.

Linjetur:

Linjefaget skal på en tur i foråret!

Fakta om musik på skolen

Du får 6 ugentlige undervisningstimer og adgang i fritiden til skolens musiklokaler.

Grej

På 10klassesskolenhillerød har vi et veludstyret og hyggeligt øvelokale/undervisningslokale. To trommesæt og et elektronisk sæt, basser, el og akustiske guitarer, keyboards osv. samt et godt sanganlæg.  Vi har også mulighed for at lave optagelser.

Niveau

Vores ambition er at få musikken til at swinge!  Du skal indgå I musikalsk sammenspil, men du får også tid til at øve på instrumenter alene eller i makkerpar. Din vigtigste forudsætning er, at du har lyst til lave og spille musik – og lyst til at lære en hel del om musikkens virkemidler.

En vigtig del af undervisningen er også, at de, der har spillet før og kan mestre et instrument, lærer videre og støtter, hvor de kan. Hvis du aldrig har rørt et instrument eller prøvet at synge, kan du se frem til en god og udviklende udfordring, ved at være en del af musiklinjen.