Studietur til Berlin

En af de mest forankrede traditioner på 10.klasseskolen i Hillerød er studieturen til Berlin, der normalt ligger i uge 41 op til efterårsferien.

Turen til Berlin har et fagligt og socialt sigte og er en af de helt store oplevelser i løbet af året.

Studieturen strækker sig fra mandag morgen, hvor busserne kører mod Berlin ca. Kl. 7.30 og frem til fredag eftermiddag ca. Kl. 17.00, hvor busserne er retur.

b

I Berlin tager vi ud og skyder paintball.

Skolen vælger Berlin, fordi den er så rig på både samfundsmæssigt, historisk og kulturelt indhold, at der er noget for alle. Ydermere ligger Berlin også i en fornuftig transportafstand. Den er overskuelig trods sin størrelse og prisniveauet er også rimeligt, set i forhold til andre storbyer i Europa.

Turen har et meget stærkt socialt kit og det plejer altid at være en rigtig god tur for elever, lærere og ledelse.

graf

Berlin har en sprudlende og levende kultur for grafitti kunst. Billedet er et eksempel på dette.