Skolens Historie

dengang

Billedet forestiller en 1. klasse på Nordre Byskole for næsten 100 år siden.

10. klasseskolen i Hillerød åbnede sine porte for elever for første gang i august 1999.

Skolen blev skabt for at samle alle 10. klasser i Hillerød kommune under et tag. Det skabte grobunden for et spændende og attraktivt miljø for de mange unge, der gennem de sidste mange år, har tilbragt et år på skolen. Fra begyndelsen har 10. klasseskolen delt lokaler med Hillerøds ungdomsskole.

Skolen har til huse i de gamle skolebygninger på Nordre Jernbanevej ved siden af biografen. Siden opførslen i slutningen af 1800-tallet har stedet fungeret, som skole og kursussted for mange borgere i Hillerød og omegn.

Det første år var 75 unge mennesker indskrevet på 10. klasseskolen. I dag er elevtallet vokset til omkring 175 unge fra Hillerød, Nordsjælland og fra hele verden.