Teknik-linjen

Har du altid gerne ville lære at programmere og forstå, hvordan din computer og robotter egentlig tænker? Hvis ja, så er Teknologi-linjen lige noget for dig!

Vi skal i løbet af året opfinde og bygge vores egne spil. Gennem arbejdet med spiludvikling bliver du bekendt med en masse værktøjer og teknologi, som f.eks. Photoshop, 3D-print, laserskæring og programmering.

Ud over det løbende praktiske projekt med spiludvikling, der vil ende ud i et lille svendestykke, skal vi også lære at forstå de nye store trends i teknikkens verden: Hvad er en Bitcoin f.eks., hvordan beskytter en VPN-forbindelse dig egentlig, og hvad er sådan en algoritme for en størrelse?

Lyder det meget teknisk skal du ikke være bange; vi starter på et niveau der ikke kræver nogen forforståelse for teknik eller særlige kreative evner.

I løbet af året får I en bred overordnet forståelse for teknik, og så går vi i dybden med de emner, der fanger klassen mest.

Jeg glæder mig til at se jer og nørde igennem,

// Teknologi-lærer Emil

Teknik linjens lokale.

To drenge, der eksperimenterer med robotter.Elever i fysiklokalet.