Kunst & Design

Elever, der maler koncenteret

Kunst- og Designlinjen

Tjek ind her, hvis du elsker at male, tegne eller sy og har lyst til at lære noget mere og noget nyt. Vi dykker ned i forskellige materialer og teknikker og udfordrer vores sanser og nysgerrighed.

I løbet af året arbejder vi med blyanter, pensler, grafisk tryk med materialer så som linoleum og tetrapak. Vi arbejder med arkitektur og design. Vi kigger på tøjdesign og mode, og genskaber nye trends af gammelt tøj. Vi blander materialer og skaber kollager, og vi er nysgerrig på vores omgivelser og bruger foto til at gengive den. Vi arbejder med skulptur, og ser på kunst i gadebilledet.

Til de fleste forløb besøger vi museer, og lader os inspirere af kunst, design og håndværk skabt af andre. Linjen udstiller undervejs værker og produkter for resten af skolen. Kom og vær med hvis du elsker kreativ fordybelse med et væld af farver og hyggelig samvær.

Malerpensler og maling i bøtter.

Vægmaleri er ved at blive malet i kantinen

”Jeg synes personligt selv, at Kunst og design holdet er et sted, hvor man kan få lov til at udfolde sin kreativitet.”
                                                      Benjamin

”Man er selv med til at komme med ideer, så man kan lave det, man har lyst til.”
                                                                            Mia

”F.eks. har vi "stylet" forretningsvinduer og pyntet vægge.”
                                                                         Ida

Afslapning på cafe. Linjeturen gik til Århus.