Første runde i RemixED - Erasmus+ projektet - er gennemført og planlægningen af runde to er i fuld gang!
Lærerne på 10. klasseskolen har i skoleåret 22/23 været en del af et europæisk samarbejde omkring unge, uddannelse og stress. RemixED står på ryggen af det forrige Erasmus+ projekt, Spotlighters, skolen tidligere deltog i. I RemixED er fokus lagt på uddannelse af lærere og deres videreudvikling af anvendelsen af materialerne fra Spotlighters, der omhandler uddannelse inden for neuroscience, viden om stress og metoder til selvregulering.
Lærerne har arbejdet med forskellige tilgange til undervisningen med Spotlighters’ materialet og tilpasset det til klassens undervisningskultur, niveau og måder at tilegne sig viden på.
Remixed-projektet handler om, at lærerne i en teambaseret tilgang videreudvikler materiale og adapterer det til egne klasser understøttet af læringsteorierne Universal Design for Learning (UDL) og co-teaching.
Spændende?
Find mere information her:
https://www.upf.edu/web/remixed/the-project
Lærerne evaluerer RemixED og planlægger, hvordan det skal integreres i undervisningen til næste år.
Lærere fra 10. klasseskolen er med som sparringspartnere på RemixED projektet " Teach to Teacher" i Barcelona.